rynny nicoll

Sprzegla rozruchowe

Sprzęgła rozruchowe Gdy pompa wyporowa przy rozruchu posiada duży moment oporu stosuje się sprzęgła rozruchowe o ograniczonym momencie przenoszonym. Do najczęściej stosowanych sprzęgieł rozruchowych należą sprzęgła elektromagnetyczne proszkowe, hydrauliczne i cierne odśrodkowe. 1. Sprzęgła elektromagnetyczne Elektromagnetyczne sprzęgła proszkowe składają się z dwu części: jedna część od strony silnika wykonana z żelaza zaopatrzona jest w pierścieniową cewkę wzbudzającą, do której za pośrednictwem dwu pie...

Więcej »

W technice sanitarnej nie stosuje sie maszyn parowych do napedu pomp wirowych

W technice sanitarnej nie stosuje się maszyn parowych do napędu pomp wirowych. Zespoły tego rodzaju spotyka się na statkach parowych. Turbiny parowe są stosowane do napędu pomp wirowych w zakładach wodociągowych i elektrowniach. Turbozespoły w porównaniu z zespołami złożonymi z maszyn parowych i pomp wyporowych są ekonomiczniejsze, lżejsze, prostsze w obsłudze, zajmują mniej miejsca i nie zanieczyszczają skroplin. W zakładach wodociągowych często wykorzystuje się wodę tłoczoną do sieci miejskiej przez pompę do ch...

Więcej »

Rozruch zespolu pompowego

Przestrzeń między dwiema częściami wypełniona jest drobnym proszkiem żelaznym, który po włączeniu prądu wzbudzającego pod działaniem pola magnetycznego zostaje wciągnięty do przestrzeni między obu częściami i tworzy trwałe połączenie. Rozruch zespołu pompowego- z elektromagnetycznym sprzęgłem proszkowym odbywa się w ten sposób, że silnik zostaje uruchomiony w krótkim czasie bez sprzężenia z pompą. Sprzężenie następuj e po osiągnięciu: przez silnik nominalnej szybkości obrotowej , a tym samym po osiągni...

Więcej »

Smarowanie przekładni równoległych

Szybkość obrotowa silników synchronicznych jest stała, niezależna od zmian obciążenia , a zależna od liczby par biegunów i od częstotliwości prądu Jeżeli silnik synchroniczny ma służyć do napędu pomp wyporowych o ruchu posuwisto-zwrotnym, to można zwiększyć moment zamachowy jego wirnika przez dobudowanie koła zamachowego. Przy rozruchu silnik synchroniczny należy odciążyć. Silnik synchroniczny jest droższy niż silnik asynchroniczny, budowa jego jest bardziej skomplikowana, a obsługa trudniejsza. [przy...

Więcej »
http://www.mojabudowa.edu.pl 751# , #sadzonka pelargonii , #schodki kuchenne , #pufas opinie , #zmywarki aeg opinie , #kwiat kocanek , #czad czujnik , #rynny nicoll , #spalanie seicento , #płytki gipsowe obi ,